Forum PWSZ w Sulechowie

Forum kandydatów, studentów oraz absolwentów
www.pwsz.sulechow.pl

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

Pomóż nam rozwinąć to forum - zapraszamy!

#1 2009-12-28 18:09:21

 Aeze

Administrator

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2009-12-28
Posty: 11
Punktów :   

Administracja

specjalności:

    * Administracja samorządowa,
    * Administracja służb społecznych,
    * Administracja wymiaru sprawiedliwości,
    * Gospodarowanie nieruchomościami,
    * Rachunkowość i gospodarka budżetowa,
    * Gospodarka publiczna,
    * Międzynarodowe stosunki gospodarcze,

Absolwent posiada umiejętności posługiwania się wiedzą ogólną z zakresu nauk społecznych zwłaszcza nauk o prawie i o administracji, oraz podstawową wiedzę ekonomiczną. Posiada umiejętności wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych. Jest przygotowany do pracy urzędniczej w różnych rodzajach administracji publicznej- tak rządowej jak i samorządowej- oraz do stosowania prawa w instytucjach niepublicznych. Absolwent jest przygotowany do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności w warunkach postępu procesów integracyjnych w Europie.
Absolwent potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, posiada umiejętności komunikowania się z otoczeniem w miejscu pracy, sprawnego posługiwania się dostępnymi środkami informacji i techniki biurowej, aktywnego uczestniczenia w pracy grupowej oraz organizowania i kierowania niewielkimi zespołami. Potrafi samodzielnie podjąć i prowadzić działalność gospodarczą, wykazując się znajomością prawa i umiejętnością jego stosowania w praktyce. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu administracji, prawa i ekonomii, w stopniu koniecznym do wykonywania zawodu. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia. Nauka na studiach stacjonarnych jak i niestacjonarnych trwa 3 lata i kończy się uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata.
W zależności od wybranej specjalności absolwent nabywa dodatkowe umiejętności związane z określonymi rodzajami administracji publicznej.



Administracja samorządowa
W czasie studiów studenci zdobywają wiedzę z zakresu: podstaw funkcjonowania samorządów, socjologii społeczeństw lokalnych, strategii rozwoju lokalnego i regionalnego, prawa ochrony środowiska, prawa zagospodarowania przestrzeni, gospodarki komunalnej, podatków i opłat lokalnych, postępowania egzekucyjnego w administracji.
Absolwent tej specjalności posiada wiedzę dającą podstawy do pracy w administracji samorządowej.

Administracja służb społecznych
W czasie studiów studenci poznają podstawy prawa ubezpieczeń społecznych, prawa rodzinnego i opiekuńczego, podstawy zarządzania oświatą i kulturą, służbą zdrowia, podstawy ekonomiki sfery społecznej i podstawy polityki społecznej.
Absolwent tej specjalności posiada wiedzę dającą podstawy do pracy w administracji różnych służb społecznych, tj. w instytucjach zajmujących się ubezpieczeniami społecznymi, opieką zdrowotną, oświatą, kulturą i rekreacją, w ośrodkach pomocy społecznej i w biurach pracy.

Administracja wymiaru sprawiedliwości
Program studiów obejmuje przedmioty pozwalające na rozumienie istoty przepisów prawnych stosowanych przez organy wymiaru sprawiedliwości i praktyczne wykorzystanie tej wiedzy w działalności administracyjnej. Studenci poznają różne formy organizacyjne podmiotów gospodarczych i zasady oraz warunki jakie muszą być spełnione by taką działalność podjąć i prowadzić. Zapoznają się nie tylko z zasadami ustrojowymi organów ochrony prawnej ale również na przykładzie sądów powszechnych z organizacją i funkcjonowaniem administracji sądowej oraz specyfiką biurowości w poszczególnych rodzajach spraw, między innymi dokumentowania praw własności księgi wieczyste, ewidencje nieruchomości i prowadzenie rejestrów (przedsiębiorstw, stowarzyszeń, dłużników niewypłacalnych, zastawów).
Absolwent tej specjalności jest przygotowany do pracy urzędniczej w różnego rodzaju działach administracji sądowej, prokuratorskiej czy organów ochrony prawnej.

Gospodarowanie nieruchomościami
Absolwent tej specjalności posiada wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami i pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. W czasie studiów studenci poznają bardziej szczegółowo otoczenie prawne gospodarowania nieruchomościami, ekonomiczne i techniczne aspekty gospodarowania nieruchomościami, procedury w zarządzaniu nieruchomościami i w obrocie nieruchomościami, specyfikę zarządzania różnego rodzaju nieruchomościami, problemy rynku nieruchomości.
Absolwent tej specjalności może ubiegać się o licencje zawodowe: zarządcy nieruchomości i pośrednika w obrocie nieruchomościami. Jest również przygotowany do pracy w tych wydziałach jednostek administracji, które zajmują się gospodarką przestrzenną i infrastrukturą techniczną.

Rachunkowość i gospodarka budżetowa
Absolwent tej specjalności posiada wiedzę z zakresu rachunkowości, zarządzania, problematyki rozwoju lokalnego i regionalnego oraz funkcjonowania systemu kontroli w administracji publicznej.
Podczas studiów studenci poznają podstawowe zasady gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych sektora publicznego, zasady klasyfikacji i ewidencji zdarzeń gospodarczych oraz szczególne zasady rachunk owości stosowanej w jednostkach zaliczanych do sfery finansów publicznych. Zdobywają wiedzę na temat metod sporządzania sprawozdań oraz wykorzystania ich danych do analizy oraz podejmowania decyzji dotyczących problemów finansowych i zarządzania finansami publicznymi.
Absolwent tej specjalności jest przygotowany do podjęcia pracy w wydziałach finansowych jednostek administracji rządowej i samorządowej, w instytucjach zarządzających finansami publicznymi oraz finansowanych ze środków publicznych.

Gospodarka publiczna
Absolwent tej specjalności posiada wiedzę z zakresu ekonomii, finansów, zarządzania, z uwzględnieniem problematyki rozwoju lokalnego i regionalnego oraz wiedzę potrzebną w warunkach uczestnictwa kraju w strukturach Unii Europejskiej.
W czasie studiów studenci nabędą umiejętność analizy zjawisk gospodarczych i sytuacji ekonomiczno - finansowej w podmiotach sektora publicznego. Studenci zostaną wyposażeni w wiedzę z zakresu metodologii opracowywania strategii rozwoju lokalnego i regionalnego, rozwiązywania problemów zarządzania organizacjami publicznymi, w tym korzystania z zasad zarządzania procesami logistycznymi. Studenci poznają również podstawowe zasady klasyfikacji i ewidencji zdarzeń gospodarczych oraz szczególne zasady rachunkowości stosowanej w jednostkach zaliczanych do sfery finansów publicznych. Ponadto posiądą wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności w zakresie pozyskiwania środków z funduszy i programów pomocowych UE.
Absolwent tej specjalności może realizować różnorodne zadania przypisane do sektora publicznego. Jest przygotowany do podjęcia pracy w jednostkach administracji rządowej i samorządowej, w organizacjach pozarządowych, w instytucjach zarządzających finansami publicznymi oraz finansowanych ze środków publicznych.

Międzynarodowe stosunki gospodarcze
Absolwent tej specjalności posiada wiedzę z zakresu nauki ekonomii ukierunkowaną na mechanizmy funkcjonowania międzynarodowych powiązań gospodarczych.
W ramach specjalności studenci poznają zasady organizacji i funkcjonowania międzynarodowego rynku walutowego, pieniężnego oraz kapitałowego, a także międzynarodowe regulacje rachunkowości. Nabędą wiedzę w zakresie praktycznych umiejętności pozyskiwania środków z funduszy i programów pomocowych UE, procedur i mechanizmów aplikacyjnych stosowanych w poszczególnych programach oraz umiejętności przygotowywania i zarządzania projektem. Poznają prawidłowości i problemy zarządzania międzynarodowego, marketingu międzynarodowego, logistyki międzynarodowej oraz ekonomiki integracji europejskiej.
Zostaną wyposażeni w wiedzę z zakresu funkcjonowania współczesnych międzynarodowych instytucji kontrolnych i ich wpływu na politykę ekonomiczną, społeczną i administrację poszczególnych państw oraz międzynarodowe stosunki gospodarcze.
Absolwent tej specjalności jest przygotowany do podjęcia pracy w urzędach i instytucjach koordynujących współpracę gospodarczą z zagranicą, w instytucjach samorządowych, w instytucjach unijnych, w przedsiębiorstwach stanowiących otoczenie biznesu typu: firmy doradcze, konsultingowe.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bociarze.pun.pl www.uncensored.pun.pl www.srk-madhuri.pun.pl www.amrita-rao.pun.pl www.bakugan-nowa-gra.pun.pl